END Endüsriyel Denetim A.Ş. tüm faaliyet alanları için oluşturduğu Şikayetlerin Çözümlenmesi Prosedürü, ilgili taraflardan gelen şikayetlerin, önerilerin ve itirazların adil ve eşit şekilde, alınması, , takip edilmesi, değerlendirilmesi, şikayet ve itiraz süreçleri boyunca iletişimin kurulması ve değerlendirmelerin yapılması işlemlerini personel belgelendirme birimi için de açıklar. 

Şikayetlerin Çözümlenmesi Prosedürü’ne göre

• Şikayete veya itiraza konu olan faaliyete katılmış personeller şikayetin alınması veya gözden geçirilmesi veya onaylanması noktalarında yer almaz. 
• Şikayetler, itirazlar ve öneriler Şikayet İtiraz ve Öneri Formu ile alınır ve geçerli kılınır. 15 gün içerisinde sonuçlandırılarak ilgili taraflara geri bildirim yapılır. 
• Personel Belgelendirme Hizmetleri için çözümün kabul olmaması durumunda 15 gün içinde Şikayet Ve İtiraz Komitesi toplanması ve ilgili bildirim hakkında görüş bildirmesi sağlanır.
• Şikayet itiraz ve personel belgelendirme ile ilgili sınav sırasında veya sınavın sonrasında (sınav alanında), adaylar tarafından sınav sonucuna itirazda bulunulursa, itiraz Sınav Yapan tarafından sahada alınır ve sınav sonucu tekrar değerlendirilir. 
• Değerlendirmenin sınav alanında yapılamaması veya Sınav Yapan’ın sınav alanında yaptığı itiraz değerlendirmesinin aday tarafından kabul edilememesi durumlarında form Yönetim Temsilcisi’ne iletilir ve normal bir itiraz olarak işlenir. 
• Sınav sonrasında (sınav alanı dışında), sınava ve değerlendirme sonucuna ilişkin itirazlar 15 gün içerisinde yapılmazsa değerlendirmeye alınmaz. Diğer konulardaki personel belgelendirme itirazları için her zaman itiraz alımı yapılır. 
• Belgelendirilmiş bir kişi hakkında kanıtlanmış her türlü bildirim, makul bir süre içerisinde (2 gün), hakkında bildirim yapılmış kişiye aktarılır. Bu bildirim sırasında gizlilik şartlarına bağlı kalınır. 

Şikayetlerin Çözümlenmesi Prosedürü’nü görüntülemek için tıklayınız. 
Şikayet ve İtiraz Süreci’ni görüntülemek için tıklayınız.